Kunsten at være lidt ulykkelig

Min godnatlæsning har siden fredagens besøg på biblioteket været “The happiness project” af Gretchen Rubin (jeg bestilte den tirsdag og kunne hente den allerede fredag selvom jeg stod som nr 2 i køen! Cool!).

Nå, men altså det er en meget praktisk how-to bog i bedste letfordøjelige amerikanske stil, som alligevel rummer lidt kloge ord.

Mit yndlingscitat (hov, jeg har da vist en anden hobby: citatsamling!) er foreløbigt nedenstående, fordi det sætter lykkens omfang i perspektiv ved at forholde det til et eksistentielt grundvilkår: ulykkelighed. Here goes:

“Det er ved at studere de små ting, at vi kan lære den store kunst at være så lidt ulykkelige som muligt og samle på så megen lykke som muligt.”

– Samuel Johnson i bogen Dr Johnson

Skriv et svar

