Yoga morgnen over alle

Hvad er bedre end at gøre det, man altid drømmer om? Jeg drømmer rigtig ofte om at være den helt vildt seje yogini, der starter hver dag med en ordentlig omgang yoga. Men det sker langt fra hver dag, det sniger sig i gode perioder måske op på 1 gang om ugen.

Men her til morgen vandt jeg kampen mod den varme seng og stop tidligt op for at lave yoga. Hip hurra! Jeg er nu så høj over sejren og samtidig heeeeelt afslappet efter en 75 minutters restorativ yoga. Jeg føler mig totalt overskudsagtigt og overvejer endda at tømme den forbandede opvaskemaskine.

Faktum er, at jeg nu overvejer at gentage succesen i morgen tidlig – og glæder mig til en lang arbejdsdag. Say what??!!

Picture is from http://www.yupedia.com

Mit program har jeg bygget over over to forskellige serier fra min yogabibel “Yoga As Medicin”.

1. Reclining cross-legged pose (Supta Svastikasana) 5 min
2. Cross bolsters backbend 3 min
3. Supported downward-facing dog pose (Adho muka svanasana) 3 min
4. Half moon pose (Ardha Chandrasana) 1 min
5. Half moon pose (Ardha Chandrasana) 1 min – the other side
6. Wide legged standing forward bend (prasarite padottanasana) 2 min
7. Headstand (Sirasana) 3 min
8. Supported camel pose (Ustrasana) 1 min
9. Supported legs-up-the-wall pose (Viparita Karani) 2 min
10.Supported shoulderstand (Salamba Sarvangasane) 2 min
11. Downward-facing dog (Adho muka svanasana) 1 min
12. Meditation 10 min

Udstyr:
Yogamåtte
Tæppe
2 bolsters (jeg brugte puder og dyner)
Stol (dette havde jeg ikke, derfor udskiftede jeg de oprindelige inversions i øvelse 8-10 med de beskrevne variationer, der kunne gøres med mit udstyr)

Skriv et svar

