#Meditation – I 30 dage

Hvis du mediterer dagligt, får du et lykkeligt liv. Okay okay. Jeg ved det godt, men overdrivelse fremme jo forståelsen. Det er i al fald videnskabeligt påvist, at meditation er godt for mange ting, bl.a;

  • mindskes risikoen for stress og
  • modvirker depression og
  • hjertekarsygdomme og
  • for højt blodtryk og
  • styrker koncentrationsevnen og
  • indre ro og
  • mindsker behovet for søvn.

Derfor er det jo enormt svært at finde brugbare argumenter for, hvorfor jeg ikke skal meditere dagligt.

Sandheden er bare, at jeg siden 2007 har forsøgt at få en daglig rutine som inkluderer meditation, men successen har altså været varieret. I perioder af uger og måneder har jeg med succes startet dagen med 5-10 minutters meditation. Og så har der været virkelig lange periode (sig halve til hele år), hvor jeg bare har nedprioriteret det ved at bruge argumentet “det har jeg ikke lige tid til i dag“.

Denne gang skal det dog være anderledes. Det har jeg lovet mig selv. Derfor har jeg opsat tre regler for mig selv:

  1. soveværelset må først forlades når jeg har mediteret
  2. to minutters meditation er også meditation
  3. jeg skal meditere i de næste 30 dage

Målet er at få etableret en rutine, hvor meditation er lige så naturligt som at spise morgenmad. Jeg tror, at disse regler kan hjælpe mig med at nå målet. Jeg har endda indrettet mit soveværelse, så yogamåtten er det første mine tæer rammer, når jeg træder ud af sengen. Alt er sat op:  yogamåtte, puder, tæppe og searinlys. Så der er ingen undskyldninger for ikke at meditere.

Let the OM begin!

3 thoughts on “#Meditation – I 30 dage

  1. Pingback: Meditation Dag 15 « Lilla Lykke

  2. Pingback: Meditation Dag 26: Blame it on the dog | Lilla Lykke

  3. Pingback: Meditation Dag 30: A success? | Lilla Lykke

Skriv et svar

