Meditation Dag 15

For godt 14 dage siden besluttede jeg mig at forsøge at få meditation integreret i min hverdag. Som sagt besluttede jeg mig for en prøvetid på 30 dage for at gøre processen overskuelig. Nu er jeg halvvejs og derfor er det på sin plads med en status.

De to første uger gik over alt forventning, og til min egen store overraskelse mediterede jeg mellem 10 og 15 minutter hver morgen. Og jeg nød det! Med et stort fjoget smil startede jeg morgenerne fyldt med energi og ikke mindst ro, trods dagens kommende gøremål.

Men så kom denne weekend… hmmm. Undskyldning? Her er den: Jeg passede en hund, som står uhyrligt tidligt op (dens ejere er overdrevne morgenmennesker), og ja, med dens piven og utilpashed, måtte jeg ud af døren, da den midt om natten besluttede sig for, at nu havde jeg altså sovet længe nok.

Lørdagens udsatte praksis smittede af på søndag (og jeg kan ikke engang kaste skylden bytur og alvorlige tømmermænd!), og søndagen smittede af på onsdag. Og mandag og tirsdag blev kun til meget få minutters meditation.

Status er altså: Jeg er ude på et skråplan. Det går jævnt ned af bakke.

Min første erfaring er, at når jeg glemmer at meditere en enkelt morgen, smitter det meget hurtigt af på den næste morgen. Dog hjælper det at have en blog, så jeg føler, at jeg står til ansvar for nogen. Måske det er et universielt trick?

Min næste udfordring bliver nu at mestre kunsten i ikke at udsætte min alarmklokke om morgenen. Så jeg prøver igen.

2 thoughts on “Meditation Dag 15

  1. Pingback: Meditation Dag 26: Blame it on the dog | Lilla Lykke

  2. Pingback: Meditation Dag 30: A success? | Lilla Lykke

Skriv et svar

