En nat med stress

Det er nat. På en normal onsdag aften ville jeg have sovet i fem timer nu. Men mit hjerte galopperer. Kroppen er urolig. Åndedrættet hurtigt. Jeg hører høje toner i mit indre øre. Jeg surfer hektisk på nettet, læser blogs, køber bøger, finder tøj, opdager noget ny forskning om stress. Det her er de velkendte stress-symptomer fra halvandet år tilbage, da derouten gjorde indtog i mit ellers så tilpasse liv.

Ingenting synes at virke i nat. Alle de gode kneb forbliver uden effekt. Boglæsning. Åndedrætsteknik. Restorative asanas. Spisning. Musik. Jeg undrer mig. Hvad er jeg stresset over? Hvorfor i dag? Jeg skal jo bare holde fri hele dagen i morgen…

Nattens mange timer bliver brugt på at købe forskellige bøger om stress, fordi jeg har med glæde opdaget Benson-Henry Institute for Body Mind Medicine på Massachussets General Hospital, et forsknings- og sundhedscenter, som jeg glæder mig til at fordybe mig mere i en dag, hvor koncentrationen tillader fokus i mere end et par minutter af gangen.

3 thoughts on “En nat med stress

  1. Pingback: Dr. Stress | Lilla Lykke

  2. Pingback: Dr. Stress | Lilla Lykke

  3. Pingback: Mit 2012 | Lilla Lykke

Skriv et svar

