#Meditation – Dag 30: En succes?

https://lillalykke.wordpress.com/wp-admin/post.php?post=823&action=edit&message=6&postpost=v2Der er gået 30 dage siden, at jeg satte mig for at meditere hver morgen i en måned.

Som jeg har skrevet om et par gange (bl.a. her på dag 15 og dag 26) har der været sten i vejen, som jeg har måtte tage med.

De vigtigste ting, som jeg har lært er:

  1. Hundepasning matcher ikke meditation fra morgenstunden. Det er bare alt for svært at stå ud af sengen for at meditere, når et par hundeøjne kigger dig dybt i øjnene, imens poterne danser stepdans foran sengen. Absolut stilhed er et must.
  2. Mine regler fungerede! Yeah! Så jeg vil holde fast i dem (2 minutter er også meditation, soveværelset må først forlades når jeg har mediteret, og en afgrænset forsøgsperiode)
  3. Min motivation for at meditere svinger enormt meget, men det hjælper på motivationen at jeg har gjort yogamåtte, pude, tæppe og stearinlys (udelukkende for hyggens skyld) parat aftenen før.

Der findes mange forskellige meditationsteknikker, men da jeg nemt påvirkes af sanseindtryk, mediterer jeg på åndedrættet. Herved udelukkes de fleste andre mulige sanseindtryk, såsom syn og lyd.

At kalde eksperimentet for en succes er nok at vride virkeligheden en omgang for meget. But better be sorry that I tried, than regretting that I didn’t, right? Og så er al start jo svær, så jeg har egentlig ikke mistet modet og går og planlægger næste omgang.

One thought on “#Meditation – Dag 30: En succes?

  1. Pingback: Mit 2012 | Lilla Lykke

Skriv et svar

