De små ting tæller

De små ting tæller i lykkeregnskabet. I dag kan jeg tilføje, at jeg har drukket øl med en skøn veninde i solen og fejret vores ferie er begyndt, i morgen skal begynde på en yogalæreruddannelse, og om få uger skal opleve Janelle Monae live.

Dagens lommefilosofiske pointe er, at lykken ikke er et sted eller en destination, vi når hen til. Ej heller indbegrebet af opfyldelse af vores materialistiske behov, eller noget som kommer i form af en anden person.

Lykken er de små ting. De små ting, der gør hverdagen smuk, når bare vi giver os tid til at se dem, mærke dem og smage dem.

Øllen, som smager ekstra godt efter to dage med eksaminationer, forventningens glæde ved synet af uddannelsesplanen, som skal bringe mig et skridt videre i yogaverdenen og musiknummeret som får mig ud på stuegulvet i dans.

Hvilke små ting i hverdagen gør dig glad i låget? Hvornår har du dine lykkeligste øjeblikke?

One thought on “De små ting tæller

  1. Pingback: Mit 2012 | Lilla Lykke

Skriv et svar

