#Holger 2 – Lille Holger

Lille Holger

Holger er alvorlig syg. Lægerne ved ikke, hvad de skal gøre. Moderen og faderen aner heller ikke deres levende råd for, hvordan de redder ham. For Holger er bare en lille bitte dreng inde i maven på min veninde. Og han har kun levet 8 uger mere end hans ufødte storebror.

Hvad skal jeg sige af trøstende ord? Jeg leder efter dem i yoga-filosofien, men lige i dette øjeblik er jeg desillusioneret. For jeg synes ikke, at der er nogen retfærdighed til. Hvorfor skal hun lide så meget, for det hun allermest ønsker sig? Findes der egentlig trøstende ord i sådan en situation?

“The most authentic thing about us is our capacity to create.
To overcome, to endure.
To transform, to love and to be greater than our suffering.”

-Ben Okri

Den blogpost er dedikeret til min veninde, som i øjeblikket gennemlever en frygtelig sorg over en afbrudt graviditet. Du kan læse alle indlæg om Holger her.

Skriv et svar

