Bo Forbes om Restorativ Yoga

Jeg er blevet girl-forelsket. Denne gang er det i yogalæreren, yogaterapeuten og psykologen Bo Forbes. Hun er i øvrigt en kvinde, selvom navnet kan forvirre en dansker, som undertegnede.

Min dygtige og engagerede yogalærer på min Restorative Teacher Training Ditte, gjorde mig opmærksom på Bo Forbes, og siden har jeg googlet nettet tyndt for læse hendes biografi, hendes artikler i YogaJournal, om hendes bog “yoga for emotional balance” og alle de andre ting, som er skrevet om hende.

I dette korte youtube-klip (ca. 3 min) fortæller Bo Forbes om, hvorfor hun synes, at restorativ yoga er vigtig og essentiel. Jeg kan bare nikke og håbe, at jeg en dag kan vide lige så meget og lyde lige så klog.

Og et lille citat fra Bo Forbes Facebook wall.

Therapeutic practices such as Restorative Yoga ask that we commit to the lost art of self-care. If we’re ambivalent about this, these practices bring that ambivalence right to the forefront of our awareness. Yet comfort and self-care are essential, not only to our emotional well-being, but to our continued growth and spiritual transformation.

One thought on “Bo Forbes om Restorativ Yoga

  1. Pingback: Mit 2012 | Lilla Lykke

Skriv et svar

