#Ayurvedakur 1 – En måned på kur begynder

Er jeg lidt mærkelig? Inden du kommer for godt i gang med at svare, udnytter jeg tiden til at uddybe, hvorfor jeg spørger.

Den ene dag kan jeg ikke holde tanken om rutiner ud og planlægger rejser, koncerter og nye indretningsprojekter. Den næste dag ville jeg ønske, at jeg altid stod op kl. 07.00, arbejdede 9 til 17 og sov kl. 22.00. Bum. Men det gør jeg jo som bekendt langt fra (hvilket jeg har skrevet om her).

Roderiet kan jeg forklare med, at min krop har en Vata-ubalance, som driver mig væk fra alt, hvad der lugter af hverdag og routine. Det var den ayurvediske læge Dr. Sanjay, som i dag til min første konsultation, kunne fortælle mig, at jeg har alt for meget Vayu (air) og for lidt agni (fire). Det skal der selvfølgelig laves om på, så der kan komme balance i V-P-K.

Så nu er jeg sat på en måneds kur. Det bliver en udfordrende måned, da jeg aldrig rigtigt har været på kur. Det nærmeste vi kommer restriktioner, jeg har pålagt mig selv, var den sukkerfri måned, som min daværende bofælle og jeg døbte Nonne November. Den holdt en uge på trods af, at hun til dags dato stadig tror, at jeg holdt den i 14 dage. (Undskyld, Julie).

Om en måned kan jeg så berette, om jeg er blevet helt mærkelig af at drikke daddelmælk, spise varme retter til frokost og indånde brændt lakrids (det med lakridsen lyder egentlig meget okay!)

Ej helt ærligt, så synes jeg, at det er meget mærkeligt at skulle på kur. Men samtidig også enormt spændende at prøve noget nyt af. Måske kan det jo rent faktisk være, at jeg slipper af med min trykken for brystet og vejrtrækningsproblemerne. Det håber jeg da på. So here we go…

Læs de andre indlæg om min ayurvedakur her

//Billedet er fra Koplevs Køkken på P1 og linker til en daddelmælksopskrift//

2 thoughts on “#Ayurvedakur 1 – En måned på kur begynder

  1. Pingback: Grød ligger godt i maven | Lilla Lykke

  2. Pingback: Mit 2012 | Lilla Lykke

Skriv et svar

