Billige sneakers og forældrekærlighed


En af mine mål på lykkelisten har været at tage min mor med ud at rejse. Nu har jeg gjort det. Og det var ganske dejligt. Mest fordi at jeg fik en mulighed for at forkæle min mor, og vise hende at jeg elsker hende. Og give hende lidt tilbage af alt den omsorg, hun har givet mig på det sidste. Det har betydet meget for mig, at vi sammen kunne gøre noget som hun elsker, og da min far ikke er så vild med at rejse, virkede en tur til udlandet som en god oplagte ide.

Jeg tror faktisk også, at hun var ret glad for vores tur til Israel. Hun blev i al fald ved med at tale om, hvor stort det havde været at gense Nachman, hendes arbejdsleder (og vist nok også flirt) fra hendes ophold i Palmachim kibbutz‘en i 1973. Det må også være vildt at gense et sted man har boet i sin ungdom efter 39 år. Tænk bare – 39 år!!

Og så grinede vi meget over, at vi fik købeflip i Nike-butikken, fordi alt bare var såååååå billigt. Langt under halv pris. Vi troede nemlig, at priserne var i shekals, men det var i dollars, erfarede vi senere. Så begge vores nye Nike Free sko kostede lidt mere end de 140 kr, vi havde regnet os frem til. Men hva’… vi fik grinet en masse. Og det kan altså ikke gøres op i penge.

Skriv et svar

