At undervise for første gang

I går havde jeg min første enetime. Den ALLERførste time! Kender i mon den angst, som kan følge handlinger, man gør for allerførste gang?

Jeg har været helt enormt nervøs for at gå igang med min eksamensopgave på den Restorative Teacher Training, fordi tanker om hvorvidt jeg var god nok, havde forstået opgaven rigtigt, havde det store overblik over pensum og lignende degraderende tanker dansede jive sig op i mit hoved. 

Der skulle blot en søndag eftermiddag til i selskab med den allerskønneste medstuderende, som vi kan kalde Frøken Smil. Hun fik talt opgaven ned på et elementært plan og sammen lavede vi et 1-times program for en imaginær klient med piskesmæld. 

Min første enetime gik overraskende fint. Altså. Godt nok tog den 1,5 time og ikke 1 time. Og min klient kunne ikke ligge i én af de stillinger, som jeg havde udvalgt, som nøglestilling. Og jeg kunne kun huske det engelske udtryk “tuck your tailbone”, så blandede konstant danske og engelske begreber. Og jeg glemte at klæde om, så mine jeans næsten sprækkede, da jeg prøvede at sidde i lotus. Men det gjorde ikke så meget i det store hele… for jeg følte, at jeg lærte en hel masse. Og jeg gav en masse…

Det var fandme fedt…!

Skriv et svar

