Hverdagens bedste tip

20130213-104544.jpg

I dag må jeg tilstå noget. Nemlig om min afhængighed! Jeg er nemlig uanstændig og dybt afhængig af konstant at få de nyeste informationer fra verdenen.

At gribe ud efter iPoden fra morgenstunden og tjekke arbejdsmailen, surfe venners billeder igennem på facebook og skimme yndlingsbloggerne skriblerier føles ligeså naturligt som at trække vejret.

Som man siger i min branche ‘Information er Gud’ eller ‘Content is King’! Men det er forførisk blændværk. Ikke andet.

Der gemmer sig intet bag al den viden, som gør mig til en klogere underviser, en mere nærværende ven eller bedre blogger.

De bedste dage er faktisk, når jeg slukker computeren på arbejdet, motionere i yogastudiet eller på en gåtur med en nabo, og konverserer med mine bofæller derhjemme over det store langbord i køkkenet i hyggetøj og te i hånden.

Det er en indbildt afhængighed. Når jeg ikke ser informationerne, savner jeg dem ikke. Tværtimod er det afstressende ikke at vide, hvad der sker derude hele tiden.

Så værsågod: Log out, Shut down, Do yoga!

Skriv et svar

