Min ugentlige yogapraksis

Her på bloggen skriver jeg oftest om mine erfaringer med den filosofiske del af yogaen. Filsofi har altid optaget mig, og det var også de filosofiske anskuelser, som greb mig, da jeg deltog på min første yoga workshop (med Jordan Bloom)

Men yoga har jo også en fysisk del – og det er som regel den fysiske udfoldelse, som folk forbinder med yoga.

Faktisk dækker yogabegrebet over:

  • pranayama – vejrtrækningsøvelser
  • asana – fysiske legmesøvelser
  • meditation – koncentrationsøvelser
  • filosofi – well, er filosofi

I øjeblikket består min yogapraksis mest af at huske at trække vejret (!), at stoppe tankestrømmene og så tage til undervisning et par gange om ugen på Hamsa. Nogle dage supplerer jeg med en kort sekvens asana, bl.a. ud fra instruktionsvideoer af Simon Krohn og Desiree Rumbaugh. Dette sker oftest først, når min ryg og skulder råber på lindring.

Men den anden dag fandt jeg den her sekvens af asanas postet på Facbook. Den er perfekt til mig og så tager den maks 10 minutter. Samskara!

MorningSequenceYoga

Skriv et svar

