Udfordringer: Forstuvet fod

forstuvetfod

Min fod er forstuvet. Igen. Det er altså enormt frustrerende at få afbrudt sin yogapraksis og øvrige motionsvaner for at holde pause og derefter starte op igen, skal jeg hilse og sige!

Hver gang foden siger knæk, jeg efterfølgende spræller levende for at slå foden på plads, så bliver jeg ubeskrivelig frustreret. For jeg kender rutinen. 2 dage med is og dårlig søvn. 1 uge uden motion, smerter i knæ og yderst charmerende haltende gang.

Herefter kan jeg begynde min yogapraksis og motionstræning igen. Så småt altså. Med blid hatha og lidt balanceøvelser, almen konditionstræning på crosstraineren og ryg/mave-øvelser. Men tilsæt til ligningen et par uger med ondt i ryggen og muse-armen, fordi jeg ikke får trænet så hyppigt, som min ryg har behov for, og du kan forestiller dig, hvordan min frustrationsbaromenter trues med at springes. Efter ca. 4-6 uger jeg er nogenlunde tilbage på niveau i min yogapraksis, som før jeg forstuvede foden.

Men så er der jo ved at være gået 2 måneder. Og 2 måneder er tilsyneladende ved at være lig med tid til endnu en forstuvning. Forfra. Igen. Suk. Arhhh! Nej.

Jeg er blevet så arrig denne gang, at jeg vil konfrontere min sygehusfrygt og få en ankelstabiliserende operation. Godt nok hjælper yogaens balance-øvelser meget, men faktum er at jeg nu har forstuvet min fod 50 gange over de sidste 15 år. Og i det senest år er det blevet hyppigere og sker nu hver anden månede. Så nu kan nok være nok.

Jeg vil have en ankelstabiliserende operation. (Hvis jeg altså tør. Men det er en anden historie)

Peace!

Advertisements

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s