Sekvens: Stress-reducerende stillinger

Screen Shot 2013-04-07 at 11.35.18 AM

Screenshot fra The Huffington Post

Ja, min fod har nu været forstuvet i en uge. Og jeg er stadig irriteret. Fordi min forstuvede fod tager rytmen ud af min motionsrutiner og nulstiller min yogapraksis.

Men hvis jeg skal tage yoga-mind-hatten på, så kan jeg i det mindste kigge lidt på nogle stress-reducerende yogastillinger. Som jeg forhåbentlig kan klare med en forstuvet fod.

Dem her vil jeg gøre i aften, inden jeg går i seng:

  • Marjaryasana (cat pose)
  • Balasana (child’s pose)
  • Uttana Shishosana (puppy pose)
  • Uttananasa (standing forward bend)*
  • Dophine pose  (downward-facing downs on underarms)
  • Garudasana (eagle pose)*
  • Utthita trikonasana (extended triangle pose)
  • Set Bandha Sarvangasana (bridge pose)
  • Viparita Karani (Legs-up-the-wall pose)
  • Savasana (corpse pose)

* Uttanasa og eagle pose kan også virke energifremkaldende, selvom de også er “mind-calming” stillinger. Derfor vil jeg udelade disse på dage, hvor stressniveauet er højt og jeg kun har brug for en afspændende og beroligende sekvens.

Indlægget er skrevet med inspiration fra HuffingtonPost – The 10 Best Yoga Poses For Stress Relief

Reklamer