Guide til yoga-stilarter

Samvirkes guide til yoga

Billedet er lånt fra samvirke.dk

Dette er en kærlighedserklæring til et magasin. Helt ude af bloggens kontekst, og så dog alligevel ikke.

Altså, jeg blogger jo mest om min yogapraksis og den forskning, som dokumenterer yogaens effekter. Jeg gør det, fordi yogaen betyder en masse for mig – og en hel masse andre mennesker.

Men noget andet, som også betyder meget for mig, er bæredygtighed, økologi og CSR (Coorporate Social Responsibility). Derfor er jeg fan af Coops medlemsmagasin Samvirke. De skriver nemlig rigtig meget om lige præcis disse emner, samtidig med at de som virksomhed tager et socialt ansvar.

I går, da jeg sidder og bladre det nye Samvirke igennem, så opdager jeg artiklen “Find den yoga, der passer bedst til dig”. Ja, i det øjeblik smeltede mit hjerte helt og aldeles. Ikke kun bringer Samvirke artikler om bæredygtigt forbrug, de præsenterer også deres læsere for en guide til yoga stilarter.

Det er da ansvar på et højere plan! For jeg tror stadig på, at rigtig mange danskere kunne have gavn af yogaens helende virkninger – bl.a. til stresshåndtering. Og med Samvirkes artikel er der en mulighed for, at endnu flere danskere bliver inspireret til at afprøve yogaen. Så tak for jeres ansvarlighed, Samvirke-folk. I har lige vundet en endnu større plads i mit hjerte.

Læs artiklen “Find den yoga, der passer bedst til dig” på Samvirke.dk

Skriv en kommentar