Hvor går man hen, hvis man vil vide noget om at være menneske?

For mig er svaret yoga og naturen. Men det tog mig lang tid at finde frem til. Og sådan oplever jeg, at mange føler det. At det er svært at blive menneske, for hvornår i livet, er der tid til det?  Imellem crossfit timerne og 12-talspræstationerne på uni, og det lækre hjemmebagte økobrød?

Da jeg læste interviewet med Jens Arentzen følte jeg, at der endelig var nogen som kunne sætte ord på min frustation over dette noget, som jeg synes vores samfund mangler at tage hånd om. Nemlig det at være menneske. Læs interviewet. Det er fantastisk.

»Men hvor går man hen, hvis man vil vide noget om, hvad det vil sige at være et menneske?

Uddannelsessystemet, som er det sted, børn og unge tilbringer alle deres formative år, fylder på med faglig viden. Men handler livet kun om faglig viden, om at få et fedt job, den nyeste iPhone, eller handler det også om at kunne mestre sig selv?

Det eneste sted, hvor man kan spørge om, hvordan man bliver menneske, er i terapien. Og det er der jo også voldsomt mange, der gør. Kirken er død, og med den muligheden for at stille de store spørgsmål i livet.«

via Man bør tage sig tid til at sige: Mmm, jeg har lyst til en æggemad | Information.

Skriv et svar

